Circle K

To store integrationsprojekter af nye medarbejdere krævede erfarne HR-kompetencer. Men ikke lige kompetencer, som Pia Metzlaff troede, hun havde brug for

Koncernen Circle K havde en udfordring: De stod midt i en rebranding af de tidligere servicestationer fra STATOIL og havde samtidig købt Shell Danmark og en række stationer i Irland. Det betød, at over 1.100 medarbejdere skulle integreres i den nye globale koncern.

Midt i denne integration stod Director of Organizational Design and Effiency, Pia Metzlaff, med ansvar for medarbejderorganisation i de tidligere Shell-stationer samt de nye stationer i Irland.

“Nextt var meget imødekommende og forstående i forhold til de krav og behov, som jeg havde. Jeg har nok været lidt krævende, for da jeg først henvendte mig, så skulle vi helst have haft en kandidat i går.”

Forståelse for situationen

Integrationen af de nye medarbejdere var omfattende opgaver, som både krævede erfaring og ekspertise. Pia Metzlaff kontaktede Nextt Management, for at få kompetent hjælp til hendes mange HR-opgaver:

“Jeg tror det var altafgørende at de fangede, at jeg ret hurtigt havde brug for en kandidat. Og de var meget fleksible i forhold til at løse aftalen, da jeg skal have mange processer godkendt internt, og det går ikke altid så hurtigt.”

Pia Metzlaff havde fået anbefalet Nextt Management af kolleger som mente, at de både var effektive og havde en meget fair pris.

Indsigt skabte tillid

Selv om det var vigtigt, at Nextt hurtigt fandt den rette kandidat, så oplevede Pia ikke, at der blev slækket på hverken service eller indsigt i processen:

“De var meget serviceorienterede, og spurgte ind til hvad jeg ville, og hvad jeg havde behov for i kandidaterne. Og så var de søde til at forklare processen løbende, så jeg kunne komme med indspil og forklare, hvad jeg havde behov for.”

Det skabte både tillid, men også en bedre indsigt i hvilke kompetencer Pia i virkeligheden havde brug for til at løfte opgaven.

En afklarende proces

Nextt Management præsenterede Pia for to kompetente kandidater med meget forskellige styrker. Pia Metzlaff havde både efterspurgt overordnet forståelse for opgaven og praktisk hands-on erfaring. Gennem interviews med kandidaterne blev det klart for Pia, at det var vigtigst med den praktiske hands-on erfaring. Og den praktisk orienterede kandidat, som hun valgte, fik hurtigt skabt resultater:

“Kandidaten formåede at gå ind og løfte alle de administrative opgaver, som jeg har svært ved at bruge min tid på, når jeg skal drive to store projekter på én gang,” siger hun.

Et kvalificeret kompetenceløft

Pia Metzlaffs igangværende opgaveportefølje er dermed blevet mindre og hun har derfor tid og overskud til at fokusere på sine kerneopgaver. Men interim manageren har gjort, at der samtidig ikke blev slækket på kvaliteten af det praktiske arbejde:

“Konsekvensen ved ikke at have fundet en interim manager havde været, at vi måtte finde nogle interne kandidater, og noget mindre kvalificeret arbejdskraft, til at lave den integration af nye medarbejdere. Det havde ikke været ønskværdigt for nogen.”

Pia Metzlaff vil derfor gerne bruge Nextt Management igen, og hun mener, at interim er en oplagt mulighed, hvis man skal bruge et midlertidigt kompetenceløft i organisationen.

“Konsekvensen ved ikke at have fundet en interim manager havde været, at vi måtte finde nogle interne kandidater, og noget mindre kvalificeret arbejdskraft, til at lave den integration af nye medarbejdere. Det havde ikke været ønskværdigt for nogen.”

Udvalgte cases

Om Nextt

Med stort kendskab til og mange års succesfuld erfaring med at løse udfordringer i dansk erhvervsliv er vi godt klædt på til at indgå i en konstruktiv dialog omkring løsning af opgaverne.

Vi sikrer, at vore kunder får den bedste løsning inden for den kortest mulige tid.

Lad os vende mulighederne sammen

Skriv til os her, så kontakter vi dig i løbet af få timer.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Kontakt os for yderligere information

Christian Hvashøj Schaarup

Direktør & Partner

Mobil +45 2683 9938

Mail chs@nextt.dk